Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 november 2022

Solning och matinköp

 Tyvärr är ju inte smaken riktigt tillbaka än, men just nu känner jag doft från lunchen som står i ugnen, fish and chips. Chips som i klyftpotatis. Allt färdigt för ugnen. 

Jag köpte flera färdigrätter idag, det är inte kul att laga mat när det inte smakar, så jag gör så här i några dagar till. 

En annan handlingssak: Jag köpte en ny tub kortison häromdagen, på Apoteket. Den kostade 160 kr över disk.  

Dagen efter beställde jag ytterligare en eftersom jag ändå behövde köpa mer från Apoteket och insåg då att en tub via nätet kostade HÄLFTEN. Mina hormoner var 40 kr billigare. Samma firma, olika sätt att handla och det levereras till dörren. Det är sjukt stor skilland.

Idag gick jag i alla fall över frikortsgränsen, så besöket hos ögonläkaren i morgon och solningarna framöver kommer inte att  kosta något. Alltid något.

Nu lunch för jag är svinghungrig, och därefter kan det hända att jag behöver en tupplur ( jag är fortfarande lite seg, hostig och trött efter coronan) och en promenad innan det blir mörkt.  



Och på tal om mörkt.  Efter servicen på bilen är instrumentpanelen mörk och ju ljusare det är ute, desto mörkare blir skärmen. Den har sitt vanliga ljus enbart om det är mörkt ute. Jag har ställt in allt jag kan, men det spelar ingen roll. Och sedan funkar inte den automatiska vindrutetorkare heller. Grrr

Och så jobba ska jag göra såklart. Lite senare idag, men har "bara" tio sidor jag behöver ta mig igenom. 

Tjohej, torsdag. Bra dag, så här långt. 

Inga kommentarer: