Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 4 november 2022

Skulle säga frisk från Corona, dag 19 av ryggskott.

 Jag har för säkerhets skull spottat i en kopp, men tror inte att det visar på corona längre (som det gjorde med ett svagt streck för två dagar sedan). Men om jag ska handla idag (jag ska ändå ut och byta däck) så kommer jag att använda mask. Just idag är jag lite hostig, som man ju kan vara efteråt. Snor och sånt sitter ju även i efter man är frisk. Och smaklökarna kommer väl tillbaka. Jag kan känna salt, peppar och utan att känna smaken ändå förnimma att det är kaffe. Gott så.



Inget andra streck idag! Hurra!


Knappt synbart i förrgår, men jag såg det


Från i lördags



Min kompis som jag var på kalas hos förra lördagen när det bröt ut kände sig risig igår. En person till på kalaset har konstaterat corona. Just det behöver inte vara från mig, men vi satt mitt emot varandra vid samma bord, om än en bit ifrån. Man vet ju inte. Fast det var en ung människa, aktiv, så hen har säkert fler kontakter och närmare sådana, än hen hade med mig den dagen.

Fy tusan vad det där är svårt. När jag är efterklok borde jag inte ha gått dit, jag kände ju en halvtimma innan att allt inte var som det skulle, och jag ringde mig kompis med kalaset för att rådfråga men då svarade hon inte. 

Å andra sidan kände jag inget av det när jag var där, först när jag åkte hem kände jag värk över axlarna. När jag tog tempen och hade 38 kände jag egentligen inte ens att jag hade feber, och att testet skulle vara positiv kom som en total överraskning.

Med det sagt: man ska inte vänta med att testa sig, redan vid försa känning, hur liten den än är, kan man uppenbarligen få ett positiv resultat.

Jag har lärt mig läxan, och ska ALDRIG mer, om jag har en sådan liten känning, gå någonstans.

Jag ska aldrig överlåta det beslutet på någon annan utan ta det själv. 

Dessutom är det slutkamrat för min del. Det gör inte ett dugg. Det här verkar vara så lättspridande (kan det verkligen heta så?) för jag var inte nära någon i mer än en minut i taget på feelgoodkvällen då jag måste ha blivit smittad. Eftersom jag har ryggskott vet jag ju att jag inte umgicks med någon innan den kvällen, jag fick ju till och med matleveranser hem. 

JAJA, jag ska sluta tänka på om jag har smittat någon, det tjänar inget till utan är som det är. Jag ska istället ta med mig lärdomen. 

Ryggen är bättre men långt ifrån bra, vi stannar väl vid det tycker jag.

Idag ska jag gå igenom förra kvartalets räkenskaper. Någon gång måste det göras, och en sådan här dag passar det bra. Jag har printat ut allt och ska strax börja räkna moms. 

Hoppas att ni får en trevlig helg!

Inga kommentarer: