Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 14 november 2022

Bra dag i Hellbergshemmet

 Momsdeklaration, check, solning, check, influensavaccin check (jag är redan supervarm och öm på stickstället).

Inget manusarbete idag, men i morgon tar jag nya tag. Så skönt att få bocka av momsen som alltid hänger lite över mig. Det är ett långtråkigt jobb var tredje månad men oerhört skönt känsla när det är gjort. 

Mitt köpstopp inleddes INTE idag, eftersom jag köpte ett par platåboots. Och strumpor. Och en rolig hatt. Allt på H&M. 





Jag behöver heltäckande skor när jag har långa byxor, och platå är lätt att gå i. Jag är inte så sugen att gå barfota i mina högklackade skor (som jag brukar göra) just nu, utan föredrar att gömma mina stackars fötter, och vissa av mina kläder kräver höga klackar. De ska invigas i Kalmar på torsdag kväll. 

Igår var jag i Katrineholm (väldigt trevligt) och hemvägen var mörk, dimmig och med älgskyltar överallt. Det där med mörkerkörning är inte riktigt min grej längre. På torsdag tar jag ju bilen till Kalmar men då ska jag bara köra dagtid. 

Sedan har jag 9 dagar kvar till deadline och är bara hemma. Ett evenemang återstår i år, Huddinge bibbla, men det är allt. I december har jag tackat nej till allt. Då ska jag bara jobba, mysa och umgås med Jonathan och Linnea. Vi börjar med första advent då vi ska klä min julgran. Senare ska vi gå på luciakonsert, äta julbord och se finalen av Alla mot alla i Globen. Visst låter det härligt?

Den här julen ska Linnea ensam till Östersund så Jonathan firar med mig. Vilken tur jag har att han stannar hemma! Precis som jag gillar han tack och lov våra ensamjular.

7 veckor kvar av 2022. Helt galet. 


Inga kommentarer: