Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 november 2022

Jag tror att jag har löst tredje delens slut,

 ska skriva det i morgon. Sedan har jag två dagars arbete kvar och söndag blir bara halvdag för då är det adventsfirande med Jonathan och Linnea som är viktigast. 

MEN jag har ändå hunnit med det stora, tror jag, fast det känns som ett uselt gjort jobb för jag har inte jobbat alls med detaljer. Det får bli nästa varv. Då har jag SJU veckor att fila på språket (känns som om jag vill skriva om massor), och skriva del 4a som jag redan börjar jobba med på onsdag nästa vecka. Ledig måndag, på tisdag föreläser jag på en bibbla i Huddinge, så onsdag blir perfekt. 

Nästa vecka börjar jag också träna, tjohoo. Jag ska göra ett schema till mig själv, jag funkar ju superbra med den typen av struktur, där jag ska skriva in tider jag har att hålla mig till. MÅL, det är grejen!

Just nu väntar jag på att jag ska få åka och hämta bilen. Förra gången var de klara före 12. Det är helt sjukt mörkt här nu redan, men om en månad vänder det igen. Det ser jag fram emot.

Idag har jag bett mitt bostadsbolag i Fjällbacka om nya persienner, de som finns där funkar inte utan har gjort sitt. Här har jag fått installera dem själv (alltså inte själv själv, jag har ju ringt någon som fixade, såklart), men där ingår de och då måste de ju också funka. 

Det var det. Jag har jobbat klart med det ena, ska slänga en blick på det andra. Jag gillar känslan av att ha massor att göra, men opressat. Så känns det faktiskt just nu i alla fall. Tre böcker ska skrivas (som jag har avtal på) och det känns superroligt. 

Tjohoo, en dag när mina händer är sådär. 



Inuti är sämre


än ovansidan

samma sak på andra handen


Fast där drog jag bort en hudflaga ... och då gick det ju sönder.
Man ska inte provocera huden alls, fick jag lära mig igår. Fila fötterna och eksemet där försiktigt en gång i veckan. Sköterskan tyckte att mina fötter såg "bra ut". Well, hon kan ju inte veta vilka bebisfötter jag har haft tidigare. 





Inga kommentarer: