Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 3 juli 2023

8,5 TIMMAR OAVBRUTEN SÖMN

Va? Fatta, hur bra?

Det enda resten kvar av min sjukdom är locket för örat, men det som lite gjorde ont i går förmiddag är, peppar peppar, nästan borta idag. Så någon doktor tänker jag inte åka till om inte värken återkommer mer. Enligt google kan man ju ha lock ett tag efter öroninflammation.

Update; fast sedan gjorde det ändå ont alltså har jag fått en tid i morgon 9.10. Min fåtölj ska komma mellan 9-13, håll tummarna för att jag hinner till doktorn först. 

Igår hämtades stolarna jag hade reserverat till den tjej som var först med att vilja köpa, på Blocket, och jag sålde dem till ett bättre pris än jag trott. Jag fick inte tillbaka allt, men inte så långt ifrån eftersom jag köpte dem på kampanj, såg jag när jag plockade fram kvittot. Nu är de mycket dyrare. 

Och tanken var att jag också skulle sälja matbordet, men med stolarna borta kunde jag skjuta det intill fönstret och plötligt fick jag betydligt mer plats och två stolar som funkar till det har jag redan. De är inte särskilt bekväma, men det var inte mina andra heller, så det får vara så ett tag. Bordet stannar så länge. 

Ett väldigt bra köp var min lamp-arm, som gjorde att när jag flyttade på bordet kunde jag easy peasy flytta lampan så  att den hänger över bordet. Fiffigt, eller hur?



Nu



Ni ser nog inte skillnaden på bilderna men det gör en meter, typ. Om vi är fler än två någon gång, har jag  extrastolar i förrådet.

Idag har jag en enda uppgift, och det är att gå vidare i mitt manus. Planen  är att jag ska åka till Fjällbacka på söndag och då ska jag ha med mig minst 60 000 ord, sedan har jag sju dagar där innan deadline, och då kommer jag upp i 74 000, som lägst om allt går exakt som det ska. 

Som vanligt har jag precis noll koll på hur det här romanen ska sluta. 

Tjohoo, strömmen gick när jag precis hade skrivit klart, och nu när den är tillbaka kan jag publicera inlägget. Jag försökte koppla ihop telefonen med datorn för att få internet, men det gick inte (rättare sagt, jag fattade nog inte hur man gör, ska lära mig det innan nästa gång!)

Hej hej från:

/En frisk fläkt i Farsta.

Inga kommentarer: