Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 24 juli 2023

Mitt betyg på Barbie blir en stark TREA.

 Kul men om man redan är feminist så är patriarkala strukturer kanske inte det nyaste direkt. Men man gjorde en kul och lättsam film om det, och jag skulle betala min 17-åring för att se den (killar och tjejer). Lättsamma lektioner i ämnet tror jag är bättre än många andra sätt som kan bli gäspiga (i en skolsal, till exempel). 

Det är ingen barnfilm, tio plus tycker jag att man ska vara för att förstå kontexten och kunna hänga med att läsa textremsan. 



Lånad bild från Barbie, the movie.

Annars idag har jag inte gjort så mycket mer, jag har jobbat lite, tvättat massor, ska äta lite, vila lite och se på tv lite, sedan är det dags att sova igen.

I morgon ska jag se på två lägenheter bara för att de ser så fina ut på ritning (i Nynäshamn) men kommer inte att ta någon av dem. Ingen av dem är dyrare än min här i Farsta, men det är ändå kostsamt att flytta ju. Och det är en bit från stan, men ligger fint vid havet. Gotlandsfärjan går därifrån. 

Men en annan gång kanske jag blir sugen på en flytt och då har jag ju koll på Nynäshamn i alla fall.  

Det var det. Måndag, minsann. Bra dag, så här långt. 

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Man ska ju aldrig säga aldrig… läget låter fantastiskt.

Åsa Hellberg sa...

Det är så mysigt i Nynärshamn, men här var utsikt mot bakgård och parkering, och det var inget vidare. Men lägenheterna var superfina.