Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 4 juli 2023

Ny omgång penicillin

 och när jag kollar FASS så finns inte det varumärket inne på ett enda apotek. Nu har jag inte varit på apoteket än, eftersom jag väntar på min leverans från Ikea, och det är ju möjligt att det finns en utbytesvariant. Vi får väl se vad de säger.

Doktorn sa i alla fall att öroninflammationen inte var utläkt och att jag behöver 10 dagar till ... 7 om jag känner mig återställd, dvs all värk är borta. Locket, som gör att de flesta ljud är metalliska och och folks röster låter som om de har sugit i sig gasen från en ballong, kan sitta i 2 månader. Igår hade jag värk som till sist krävde värktabletter, idag känns det bättre, det går lite fram och tillbaka känns det som. 

MEN huvudsaken är att jag kan jobba och det kan jag. Igår tvåtusen, den första dagen jag har kunnat hålla min plan sedan 22a juni. Där jag är i manus nu skulle jag varit 29e juni (reviderat datum efter att jag blev sjuk). Så fem dagar, 10 000 från planen. MEN om inget oförutsett mer händer, så klarar jag det exakt på målsnöret. 

Men igår var roligt, det gick okej fort och jag var NÖJD. Wohooo.

Idag jobbar jag på, från och med nu när klockan är halv elva, så får vi väl se när Ikea kommer och jag tar ut bilen för att ta mig till Centrum och apoteket (som inte var öppet när jag kom från doktorn).

Där har vi planen!



Tjohooo



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det är hopplöst med alla dessa läkemedel som är restnoterade. Hoppas du får tag i något så du blir frisk!

Åsa Hellberg sa...

Ja, de hade en ersättning tack och lov.