Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 30 juli 2023

Mitt mående är en lång historia den här sommaren.

 Jag tror att det är så jag kommer att minnas sommaren 2023. "Ja, just det, det var den där sommaren."

Gårdagens skarpa halsont är mjukare idag, och än är jag inte snorig, men det kommer nog. Eller så kommer hosta, eller feber. Något mer kommer, så väl känner jag min lilla kropp. Det sitter i halsen och huvudet. 

JAJA, jag ska vara försiktig med närkontakt och äta piller när jag nu, om ungefär en timma, kör mot Landvetter och hämtar de små gullisarna som har sovit på hotell där i natt efter att ha landat kl 02. 

Sedan måste jag sätta mig och organisera mitt arbete framöver. Jag har faktiskt inte tid att ta en hel vecka ledigt från att ha fingrarna i ett manus, vare sig det gäller redigering eller att skriva nytt och så blev det nu. Nya tag, alltså.

Söndag och jag har städat det sista (badrumsgolv och diskbänk) och är nu redo för att ta emot gäster. Tjohooo.






4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Så hemtrevligt du gjort det! Jättefint.

Åsa Hellberg sa...

Tack!

Anonym sa...

Superfin tapet.

Åsa Hellberg sa...

Tack, visst är den. Belinda från Sandbergs