Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 27 mars 2023

Dagens tankar handlar om att jag är en lyckost.

 Jag tänker på det varje gång jag är och handlar mat och inte bryr mig om priserna alls. Inte för att jag är nonchalant, men det är inte så himla många år sedan jag var tvungen att välja bort väldigt mycket för att jag helt enkelt inte hade råd och nu känns det fantastiskt att kunna stoppa ned i korgen det jag vill ha.

Nu är det ju inte oxfilé jag köper, men jag skulle kunna göra det. Det är så galet lyxigt för mig. Jag kan köpa en bal med toapapper, som blir billigare än ett fåpack, men högre i initial kostnad och det var så jag var tvungen att handla när jag hade barn hemma. 

Det är snö i Farsta, och det snöar i Farsta, inte mycket vår här inte, och nu verkar hela påsken i Fjällbacka bli skit! Min plan har ju varit att åka dit på tisdag, men vi får väl se. Oavsett måste jag vara där veckan efter påsk, då jag ska föreläsa, men jag behöver inte åka på tisdag. Vi får väl se hur det utvecklas. Jag har bokat tid för däckbyte på fredag, men just nu känns ju inte det alls aktuellt när det dessutom är minusgrader. 



Jag ändrade däckbytestiden direkt, nu får det bli 17 april istället eftersom jag inte är hemma igen innan dess. 

JAJA. 

Nu ska jag jobba. Mot 65 000. Tjohoo



1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Tycker snön inte kan bli långvarig. Men det vet man ju aldrig. Tråkigt med snö oavsett.