Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 mars 2023

Har inte kommit igång än,

 kom på att det är en bra grej att äta först, så nu tillagar jag min frunch: hamburgare, broccoli, blomkål, lingonsylt, osötad med en liten klick honung. Vinäger på grönsakerna. Mums!





Vi hade tur med allt igår. Vi lyckades hitta ett parkeringsgarage, istället för att köa bakom alla andra bilar som parkerade under Mall of Scandinavia och Friens arena. Vi svängde av och bam, där var ett näst intill tom garage. 

Sedan passerade vi restaurangköerna på Mall of Scandinavia och gick istället till biorestaurangen högst upp, där vi förvisso kanske fick betala mer, men det var det värt. Trevlig miljö, personal och väldigt god mat. Carina åt pepparstek och jag åt Biff Rydberg (utan pepparrotscremen- för den innehåller mjölk, fick Bea istället). 

Snabbt och lätt avklarat. 

Efter det var det mingeldags, via en vip-entré, där en massa Svt-människor hängde innan Mello. Där var allt från partiledare till vanligt folk som jag, som var medföljare. Trevligt, tycker jag. 

Mello var härligt att vara med om på plats. Vi satt på parkett, rad 15 kanske, och även om man sitter rätt nära scenen så ser man den nog kanske ändå bättre från läktaren. Det här är ju främst en tv-sändning, och det märks men gjorde inte ett dugg att man inte såg det som hände på scenen, för det fanns stora skärmar som visade det alla såg hemifrån. 

Loréen fick störst jubel på arenan, men jag är inte riktigt lika förtjust i just den låten som alla andra verkar vara. Jag gillade Theoz, Panetoz och Mariette. 

Det  var det, söndag. Bra dag så här långt, och märkligt nog är jag inte särskilt trött efter mina tre härliga utekvällar. Det är ju bra när jag strax ska jobba!




1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Då hade vi samma favoriter!