Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 23 mars 2023

Passerade 55 idag.

 på söndag ska det stå 62 500 på mätaren. Sedan har jag FEM arbetsdagar kvar, nästa fredag inkluderat, och då ska det alltså stå 75 000 ungefär. 

Och ännu vet jag inte hur det ska SLUTA! Spänningen är OLIDLIG!

Idén jag har för bok 20, finns på sätt och vis redan insåg jag av en händelse (de flesta idéer finns, men settingen och var det ska utspelas behöver man ju inte upprepa.) Jag är inte längre ensam om att skriva om 50 plus, det har många hängt på sedan Sonjaböckera 2012, och jag behöver tänka på vilka karaktärer jag själv tycker vore kul att följa i bok 20 och 21. 

En huvudkaraktär blir djupast, två helt okej, och tre lite ytligare. Det måste bli så när man hoppar mellan dem om inte boken är extremt lång. Dessutom vill jag skriva en ROLIG bok och då kan det upplevas ännu ytligare. SKIT SAMMA. 

Jag har inte varit utanför dörren idag, men i morgon måste jag handla inför helgen, och jag funderar på att köra några gånger på solariet igen, alltså helkropps med början i morgon. 

Jag vet inte om det påverkar mina händer alls, det kanske krävs de där specialsolarierna, men det är värt att prova nu när våren har så stora problem med att komma igång och händerna är sämre. 

Nu ska jag googla hotell i NEW YORK. Titta får man!



Grand Central, 2015



Inga kommentarer: