Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 24 mars 2023

Lagar frunch,

 hamburgare, grönsaker och lingonsylt. Det låter kanske inte alls gott, men jag gillart och är okräsen (tack och lov) och det är sådant jag tål. Att jag inte äter frukost när jag går upp, handlar primärt om att jag inte vet vad jag ska äta. Ägg tror jag att jag tål, jag testade på Kanarieöarna, men låter bli det helt nu när jag återgår till att äta 100% Paleo AIP, MEN jag använder peppar och dricker kaffe. Det är det enda avsteget. 



MUMS!

Jag började äta D-vitamin när jag kom hem från Spanien, använda väldigt mycket vinäger och min älskade pepparmix (som innehåller paprika), men har tagit bort alla tre nu. Bara olivolja och örtsalt på grönsakerna. 

Inget jobb än idag, eftersom jag var tvungen att handla, men så fort jag har ätit sätter jag igång. Målet är klar och det är bara att mata på. Heja Åsa. Igår kändes det trögt, hoppas på mer flyt idag. Flyt innebär att inte behöva tänka på formuleringar, det sköter sig självt, och den känslan vill man allt ha. Men man har den bara då och då, och rätt oväntat, skulle jag säga. Jag vet aldrig från en gång till en annan om det blir en sådan dag eller inte.


Flyt eller inte, 2500 ska ned innan jag stänger för idag.

Tjohoo

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Vinäger kan ge väldigt mycket klåda iallafall! Trevlig fredag!

Åsa Hellberg sa...

Det kanske det kan, tack vilket bra info. Jag åt alldeles för mycket, så klart, min bara trogen när jag gillar något.