Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 16 mars 2023

Tjohoo, har skickat manus.

 Dagens fika på stan blev inställd, flyttad till nästa vecka, så det blev en dag i skrivstugan då såklart.

I morgon firar vi Simona, som släpper sin nya bok Ett otänkbart öde, och sedan är det åter i skrivbordsstolen i helgen och då jäklars ska det skrivas nytt (alltså nytt i trean),  jag skulle säga att 40% återstår, alltså typ 30 000 och det är tufft på 13 arbetsdagar, men jag ska KÄMPA! Skriver jag 2500 om dagen så går det. Och då får jag väl göra det, helt enkelt. Jag hoppas att jag FÅR Simonas nya bok i morgon, i så fall ska jag läsa och jobba hela helgen vilket är en perfekt kombination. 

Annars har jag just avslutat en Bridgerton, den sista, på ljud, och på min platta läser jag Åsa Larssons senaste. Och så läser jag förstås research, fast det är inte lika lustfullt utan mer tvunget. 

Jag har galet mycket energi, fortfarande, vilket är skönt. Kosten spelar säkert roll i det. Däremot oroar jag mig för mina händer, som jag tycker är lite sämre igen. Fötterna bättre, händerna sämre , kan vi väl summera det så här långt. Jag smörjer på och hoppas att det vänder igen. Jag ska läsa på lite igen, har inte gjort det på ett tag. Det kanske går lite fram och tillbaka i början?

Det var torsdag, bra dag så här långt. Jag åt lax till lunch och ska äta lax till middag. Det är lite så jag jobbar just nu.

Hejhej


Kolla det här vädret som man inte har varit ute i idag.