Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 mars 2023

Ny utmaning.

 Nästa år släpper jag två böcker, precis som jag har önskat! En av dem redan i januari (ev) och den har jag inte ens skrivit än, så det blir en galen gas här framöver. SÅ ROLIGT! 

Jag måste planera allt väldigt noga. Ett nytt manus ska skrivas och lämnas in senast sista juli, men det klarar jag om livet är schysst mot mig. 

I höst sedan måste jag ju redigera det nya om det ska hinna komma ut i januari, men också redigera 3e boken i Fjällbackaserien som är planerad till nästa sommar. 

Tjohej tjohopp, vad roligt. Gaspedal är min grej. Inte för hårt pressad dock, för lite måste jag känna att det är jag som kontrollerar processen, men jag har ju satt min limits själv och ska också komma in med önskemål till förlaget om höstens redigeringsupplägg. 

Idag, efter lunchen med Teresa, fikade jag med tre gamla arbetskamrater från Philip Morris. Så kul! 

Det var det, onsdag och mest ledig. I morgon är det Fjällbacka3 som gäller. Eftersom jag har passerat 50 tusen kommer det att gå fort framöver. Det ska bli mig ett sant nöje!

Jag tror att jag la in 24 april som startdatum för projekt januari, som jag från och med nu kommer att kalla BOK 20! 



Den här 18-åriga snorpan ville sjunga, spela teater och dansa. Åh, vad hon ville det.



42 år senare satt samma snorpa här, åt lunch, och planerade sin 20e bokutgivningen.
Coolt, ändå.


Wohooo!

4 kommentarer:

Robert W sa...

Du är helt galet produktiv! Heja!

Åsa Hellberg sa...

Tack Robert

Anna Christina sa...

Riktigt coolt, måste jag säga. Och bra jobbat. Eller fantastiskt jobbat, måste jag säga. Igen. :)

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack1