Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 21 mars 2023

Tisdag, arbetsdag, och jag kämpar på

 med mina händer. 

JAJA, sluttjatat om det (för idag i alla fall)

Ikväll är Simona med på Go´kväll! 

Så stort för oss bokmänniskor, eftersom det ger en jäkla skjuts i försäljningen, i alla fall den dagen. Sedan kommer folk ihåg det efteråt när de ser boken i butik. 

Ska bli så kul att se, det är ju idag hennes bok släpps. 

Jag läser den just nu och den är så bra, det är något speciellt med historiska romaner och ännu mer med Simonas, tycker jag. Jag kan inte sätta fingret på vad det är, för ämnena är lika "tunga", fast det är också mer komedi, på något sätt. Eftersom jag känner hennes humor och var hon lägger betoningen (DET ÄR SÅ VIKTIGT, men så svårt för en inläsare), så läser jag själv och har skrattat högt flera gånger. 

Ni vill läsa om Atle och Alexandra, så är det bara. 

Och på tal om skrivande så tänker jag att jag ska testa en grej i manus idag, vi får väl se om det kommer att funka. Ska jag hålla deadline sista mars är utflykter som dessa riskabla, men jag inbillar mig att det kanske kan bli bra, annars får jag väl bara ta bort det. 

Sedan drömmer jag fortfarande om New York. Och om sol, om det nu är det mina händer behöver. Jag ska ju skriva en helt ny roman i sommar och kan ju kickstarta den också utomlands, det är ju ett arbetssätt som funkar så himla bra för mig. Jag har ALDRIG misslyckats med ett skrivprojekt under en skrivresa. Jag kanske inte "misslyckas" hemma heller, men farten jag får upp på en skrivresa är ju enastående, faktiskt. Och om händerna fortfarande håller är det ju ännu bättre. 

Bra tisdag, så här långt.

Våren kämpar där ute, och fort går det inte. Nu är snön borta i alla fall, alltid något!

I morgon har jag möte med förlaget och sedan fika på stan, det ska bli supermysigt!




Inga kommentarer: