Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 april 2023

61 idag.

Jag är glad för att jag inte längre räds de där siffrorna. Åren innan 60 tyckte jag var svårare. Det blev så tydligt hur osynlig man blev, tyckte jag. Fast nu rör inte det mig i ryggen längre. Jag överlåter med varm hand synligheten till den yngre generationen, för det är ju så det ska vara. 

Utöver att ensamfira mig själv, småpackar jag fortfarande. Det är inte mycket kvar alls, smågrejer bara. Och så funderar jag på om jag ska behålla reskläderna eller lämna tillbaka dem. Jag ska prova en gång till så får vi se. I så fall svänger jag förbi NK på väg till Arlanda, det är ju inte så att jag har bråttom alls idag. 

Nu ska jag kolla om jag kan checka in online, tvätta håret så att jag bara behöver gå igenom duschen i morgon (i natt!) på hotellet. Planet lyfter mot London 7.50, så det är extremt tidig uppgång eftersom jag ska gå från Sky city till terminal 2 med allt mitt bagage (tar kanske 15 minuter?), och gillar att vara i god tid. 

Hej hopp!


Här ska jag bo. Hard Rock hotel. Nytt, höga omdömen från resenärer, och jag fick det för samma pris som det andra jag hade bokat som INTE hade wifi i priset. Olika hotellsajter ger rabatter, och just detta var betydligt billigare för mig på hotel.com. Hade kostat 15 tusen mer på ett annat ställe. Jag måste bo bra, det är extra viktigt när jag är ensam. Jag måste också kunna jobba på hotellrummet och här känns det som om jag kan det. 



5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Grattis på födelsedagen 🥳
Ha en riktigt fin resa och kör försiktigt! Resten av resan kan du ju inte påverka.

Anne sa...

Grattis på födelsedagen!🥳🎺🎶🌷🎁🍰🥂🛫
Trevlig resa, hotellet ser fantastiskt ut!

Åsa Hellberg sa...

Tusen tack!

Robert W sa...

Grattis unga dam! (Ja, du är yngre än mig)

Åsa Hellberg sa...

Haha, tack Robert!