Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 11 april 2023

Jag har blivit en tröttmössa här.

 Jag som var så pigg när jag kom hit. I år har jag inte känt av den vanliga vårtröttheten alls. Den kanske kommer nu?

Men idag ska jag inte jobba mer, jag ska träffa mamma och det passar bra när jag är rätt energilös. Jag fastnar i redigeringen och kommer inte riktigt vidare, trots att det egentligen bara är bagateller som ska lösas. 



Tjock bok jag har fått låna av mamma, som jag ska titta i när jag kommer hem, om jag får låna med mig den. 

Nu har jag bokat hotell i New York, samma som tidigare, det som blev avbokat (samma som jag har bott på många gånger), och har också bokat taxi från flygplatsen som var en bonus jag fick på bokningssajten. Det är närmare en tusenlapp och det tackar jag ju för, såklart. Den här resan kostar ändå en hel del, men då bor jag exakt där jag behöver för min research och promenader, och flyger bekvämt så att jag både kan jobba och vila ombord. 

Det är faktiskt bara drygt två veckor kvar, tjohej, och när jag kommer hem på fredag ska jag kolla vad jag behöver till inresan. Jag har för mig att när jag har flugit SAS är det lite pappersarbete innan. Giltig ESTA har jag redan men det är om flygbolaget vill ha något mer. 

JAJA. Nu ska jag äta frunsch, sedan duscha. Bra, men trött och regnig dag, så här långt. 


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Trött och regn, det låter som här. Jag kan knappt hålla ögonen öppna känns det som.
Bra planering med resan!

Åsa Hellberg sa...

Eller hur? Vårtrött, känns det som.
JA, superbra planering.