Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 26 april 2023

Onsdag, och jag håller fortfarande hotellkoll.

 Det jag har bokat just nu, tar betalat för WIFI, och det har jag inget lust att betala extra för. Det är gammalmodigt och en irriterande extra kostnad på ungefär 200 kr per dag. 

Så jag letar vidare, vi får se vad som händer i eftermiddag om priserna sjunker en aning. 

Annars idag har jag fixat ögonbrynen, och packat ned ett par skor i stora resväskan, det är väl ungefär det. Senare idag ska jag hämta grejer på kemtvätten, inte sånt som ska med direkt, men jag lämnade in allt samtidigt så är det klart. De upplagda byxorna ska i alla fall packas ned, och tillsammans med badrumsgrejerna är nog det allt. 



Ögonbryn, minsann. 

Just nu lagar jag lunch, exakt samma som igår. Min kosthållning gör underverk för kroppen, tycker jag. Jag har peppar peppar inte särskilt ont någonstans, och jag är inte lika trög i lederna när jag vaknar. Min nacke är ju till och från sämre, men det beror alltid på att jag har suttit länge i samma position. Min psoriasis har den tagit på delvis. De fläckar jag har haft här och där är bättre, händerna sådär och fötterna sådär. Jag är ju också väldigt pigg och energisk (när jag sover som jag ska, som jag har gjort i natt i åtta välsignade timmar). 

Typ så, onsdag.

Tjohej!

Inga kommentarer: