Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 23 april 2023

Nu packar jag ihop för idag.

 Manus är skickat och jag har förberett siffror på traktamenten och milersättningar inför morgonens deklaration.

Tänk att jag aldrig någonsin har tagit upp det tidigare. Jag har varit så rädd för att göra fel att jag hellre har betalat alldeles för mycket skatt. Det är ju faktiskt rätt korkat. 

JA JA, nu ska jag i alla fall uppge mina siffror och när jag har skickat deklarationen kommer jag att känna mig FRI, tror jag. Haha.

Morgondagens fri kommer att ägnas åt min resa, det är lika bra att göra allt klar med den så kan jag småpyssla med resten efteråt. Igår skrev jag en lista som jag ska ta tag i efter deklarationen. Inget får tas tag i innan det i morgon. 

Bra söndag i Farsta, tjohej!



Min hals ser väldigt konstig ut här, riktigt så illa är det faktiskt inte!


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag fick 8000 i restskatt, det hade jag gärna sluppit. Hade hellre betalat för mycket och fått tillbaka det sen.

Åsa Hellberg sa...

Yes, me to.