Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 22 april 2023

Mysdag med Jonathan och LInnea,

 i strålande vårväder. Först lunch på Sturehofs uteservering på Stureplan, sedan promenad och shopping. Supermyyyyys. Det var så mycket folk i stan idag. För mycket tycker jag som, om jag råkar befinna mig i stan, gör det på vardagar.



Egentligen skulle jag ha behövt jobba när jag kom hem, men jag var för trött för att börja halv fem, jag får helt enkelt lägga manken till morgon istället. 

Efter jobbet i morgon måste jag ta tag i min packning. Idag köpte jag perfekta och snygga reskläder i alla fall. Sånt är ju viktigt för mig, herre gud. Det här passar till mycket, utöver resor:




På mig blir byxorna längre. Allt i mjukt och skönt stretchigt material. Från svenska Stylein. 

Där har vi det. Lördagkväll och jag ser en film, innan jag ska lägga mig och sova ut inför morgondagen gigantiska skrivpass. 



Life as we know it, med Kathrine Heigl och Josh Duhamel (han är en personlig favvis pga vrålsnygg och mycket charm) Filmen är en romcom som jag tror att många  har missat. Finns på Viaplay. 


Det är otroligt att efter en redigering, läsa igenom och börja REDIGERA igen när man "bara" skulle leta upprepningar. Man blir aldrig klar, det är då ett som är säkert.

Hej hej



Inga kommentarer: