Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 21 april 2023

Fredag.

 Bra dag, så här långt. Halva manuset är läst igen, småorden var så få att jag struntar i att söka efter dem nu, jag får se vad jag hinner på söndag. I morgon ska jag till stan och äta och umgås med Jonathan och Linnea, så jag räknar inte med att jag kan jobba i morgon. Desto mer på söndag, då. 



Kollar masked singer

På måndag MÅSTE jag deklarera så att jag inte glömmer det. Allt är egentligen klart, utom traktamenten, milersättningar och sånt som ska föras in i efterhand. Jag vet inte varför jag stressar upp mig lite inför deklarationen, men det gör jag varje år. Och det är ju inga konstigheter egentligen, så länge jag är noggrann och fyller i mina rutor rätt. MÅNDAG. Jag gör det direkt på morgonen medan huvudet förhoppningsvis är piggt nog. 

Sedan är det bara tisdag och onsdag kvar till resten som brinner, men det ska jag planera noga såklart. Torsdag kväll åker jag till Arlanda. 

Än har favvishotellet inte blivit billigare, vi får väl se vad som händer måndag och tisdag. 

Det var det, efter en utmärkt middag med rotselleri skuren i småbitar, 200 gr i 30 min, och kycklinglår. 

Mums.



Inga kommentarer: