Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 2 april 2023

Allt klart för att bokföras.

 Programmen uppdaterade, alla siffror kollade och printade, återstår att lägga in i programmet och DET orkar jag inte förrän jag kommer hem från Fjällbacka.

Idag är jag småtrött, jag sover sällan mer än sju timmar, men då sover jag som en stock. Idag känns det som om jag skulle kunna ta en tupplur innan jag hämtar Jonathan vid 18, eftersom vi ska äta middag ihop ikväll (HURRA).

Jag har bestämt att jag åker till Fjällbacka på onsdag. Jag behöver tisdagen här hemma till att städa, packa och fixa lite som jag inte har hunnit när jag har jobbat så intensivt. Torsdag är skärtorsdag och då åker nog väldigt många tänker jag, så onsdag morgon, via Göteborg, blir perfekt. 

Nu har jag ätit frunsch, ska ta en kaffe och sedan en promenad till solariet. Vädret är så fint, och så kallt!

I morgon tar jag med mig datorn till mitt möte och lunch, och sätter mig någonstans och jobbar. Jag fick tillbaka andra Fjällbacka igår, och det återstår en tre veckor lång redigering. Den går till tryck i början av juni, första typ. Innan dess ska vi har satt alla texter på omslaget (om mig, citat om förra boken/tidigare böcker, och den viktiga baksidestexten) och jag tror att vi kommer att behöva titta på det redan i morgon el på tisdag. 

Senare i morgon är det releasefest för Carina bok om pastorn i Texas, som har varit med på runt 250 avrättningar. "En bra dag att dö", heter den.  Jag har inte läst men ska förstås göra det. Jag har läst hennes andra reportagebok, "Sju dagar kvar att leva", otroligt bra.

Vännerna släpper på kö nu. Jag läser Simona, ska läsa Bivald och sedan Carina. Jag prioriterar mina vänners böcker, Katarina Bivalds fick jag i veckan, och det ska bli ett sant nöje att läsa andra delen i hennes pusseldeckare om Berit Gardner. 



Där har vi det. Åsas söndag, måndag, tisdag och onsdag. 

Tjohoo


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det känns som att jag missat första delen av Bivald då. Jag gillar hennes böcker. Får genast kolla upp det.
Trevlig söndagskväll!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma!