Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 14 april 2023

Slut i Farsta.

 Men glad och tacksam över att resan gick bra och att jag hade mat i frysen och slapp handla

Jag har packat upp mina kläder och i morgon börjar jag tvätta, handla, hämta grejer på posten och sånt. Men jag ska jobba liiiite med administration och planera för mina kommande två veckor. Det gäller verkligen att få ihop allt nu. Jag ska deklarera moms och årsdeklaration, inte minst. 

Det är inte pressande, bara inspirerande. Får jag bara göra PLANER är ju jag nöjd och nu blir det planering på detaljnivå för att det ska klaffa. Min grej. 

DESSUTOM måste jag göra To Do-listor inför resan till USA, det ska packas grejer och göras researchlistor. Herregud, vad nöjd jag är när jag får göra mina listor. Egentligen borde jag spara dem från en gång till en annan, men jag skriver dem för hand, slarvigt, med överstrykningar och tillägg, och slänger dem när jag är klar med dem. 

Jag fick inte gjort det jag skulle i Fjällbacka, så på söndag behöver jag jobba ikapp i redigeringen där det återstår typ 50 sidor. Sedan får jag ägna måndag och tisdag åt småorden. Jag siktar nu på att ha allt klart på onsdag kväll. 

Då har jag 7 arbetsdagar till bok 20, och 7 gånger 2500 är 17500. Det är en bra början. Jag hoppas det blir så, för den här veckan har jag bara en grej inplanerad, en middag med Jonathan och Linnea på måndag. 

Natten innan avresan bor jag på Arlanda och eftersom min bästis Helen drar därifrån samma morgon för att åka till Barcelona och jobba som guide i fem veckor, kommer hon till mitt hotell och äter frukost med mig. 

Hur mysigt? 

Där har vi det. Helgens plan. 

Tjohej. 



Oväntat tokigt och kul program.



2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Mycket bra program. Så svårt att gissa rätt!

Åsa Hellberg sa...

JA, så svårt!