Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 24 april 2023

Deklarerat, tjohej.

Och jag tror att jag la in alla siffror rätt. Restskatten blir präktigt präktig, men det blir ju så när det faktiskt är omöjligt att beräkna intäkterna och de stora summorna kommer i slutet av året. Jag skulle gärna vilja ha råd att ligga ute med det i förskott och få tillbaka istället, men så stora summor får jag inte in i början av året och inte alltid i slutet heller. 

JAJA. Nu är det gjort.

Utöver det har jag packat en av mina TVÅ resväskor. Ändå tycket jag att mycket återstår, som skor, toalettsaker och sånt. Och så har jag bokat nytt hotell igen. Vi får väl se hur länge det håller. Jag funderar fortfarande på att kanske bo på två ställen. Ett hotell Downtown och ett närmare Times Square. Jag har grejer att göra på båda ställena och då skulle jag kanske inte gå mig sönder och samman (det är ju risk för det annars, i mitt fall. Jag går och går och plötsligt är jag HELT slut.)



En packad, en i storlek mindre är på gång att fyllas den också. 

Vi får se. Nu har jag ett hotell bokat vid Times Square och det funkar såklart superbra. 

Resten av dagen ska jag STÄDA, byta lakan och sånt. Jag tror att allt är klart med flygbolaget. Jag har beställt laktosfri kost, får se om de istället ger mig massor av vetemjöl, men paneringar och sånt kan man ju alltid skrapa av. Jag är allra mest rädd för grädde och mjölk, faktiskt. Jag tror att jag har laktostabletter någonstans, Jonathan säger att det funkar bra för honom. 

Nu reagerar jag ju även på laktosfritt ibland, så vi får väl se. Jag tänker att jag ska försöka göra mitt bästa i alla fall. Brorsan och jag har tydligen exakt samma problem med grädde kom vi på när jag var hemma hos honom i påskas. Särskilt i kombo med potatis blir det superstora problem med magen för oss båda. Visst är det märkligt?

Där har vi det. Nu ska jag mejla Capio i Farsta och återigen efterlysa mina provsvar (svaren har jag fått, för dem kan man ju hitta själv på 1177,  men inte tolkningen av dem från läkare, som utlovat). Jag var där 6e mars. Just det. MARS! Helt sjukt.

Det var det. Måndag. Bra dag, så här långt. 



Inga kommentarer: