Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 18 april 2023

Jag är så grundpigg just nu.,

 att jag sover för lite. Det är ju en jäkla kombination!

7 timmar, inte en minut mer, och det är faktiskt för lite. Somnar som en stock, sover 19 nätter av 20 hela natten, men den sista timmen vill kroppen inte ha. Huvudet däremot. Så idag är jag lite såsig, och hoppas att kanske piggna till lite när jag har ätit frunch. Det blir tidigt idag, för att se ifall magen reagerar innan jag åker till centrum och till optikern halv två.

Med mig har jag tre par byxor som ska läggas upp av allkonstnärerna på kemtvätten. Jag är kass på det själv och jag borde kanske köpa mig en symaskin. Förr tyckte jag att det var roligt att sy, men det är 150 år sedan och det jag behöver en till är ju just uppläggningar, eftersom jag aldrig orkar sy ordentligt för hand, och den tejp jag har använt emellanåt (tidigare, innan jag hade råd att lämna in något alls) håller ju sällan en tvätt.

Just nu har jag ett par skor som ska lästas ut, en handledsväska (min älskade bästa vardagsväska) som ska lagas, en kavaj som ska kemtvättas, en jumpsuit som passar någon på 185 cm (inte en kortis på 167, som dessutom har korta ben), och det ska jag hämta på måndag, och nu hoppas jag att de hinner ta mina byxor också till dess. 

Vi får se. Jag ska packa upp min redigering när jag har ätit och se hur mycket det är kvar, jag tror att jag jobbar veckan ut med den.  Deadline är på söndag.



Där har vi det. Tisdag i förorten. Bra dag, så här långt. 

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Har du testat sådant band som man stryker upp byxorna med?

Åsa Hellberg sa...

Ja, de håller inte, tyvärr.