Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 15 april 2023

Jodåsåatt.

 Så här har latlördagen i Farsta sett ut:

Inköp av underkläder, det gör jag typ vart tredje år, och nu var det dags för bh:ar och typ 10 par trosor. Exakt likadana som tidigare, men nya och fräscha och inte uttöjda/slitna. Jag har också köpt ett par vita linnen som jag kan ha under skjortor och sånt när jag inte vill vara urringad (det vill jag aldrig). Allt på Lindex. Och en blå skjorta på H&M, och så har jag hämtat ett par kakigröna linnebyxor och en kakigrön linneklänning från Zara som jag har köpt online.

Och så har jag suttit på min lille balkong, handlat mat och tvättat. 

I morgon eftermiddag ska jag till frissan halv tre, och före det hinna med lite jobb. På måndag ska jag byta däck, kolla ögonen hos en ny optiker och på kvällen äta middag med ungarna. Däremellan jobba. 

Sedan ska jag kolla flyget till London. Jag ska ju  byta plan där på min USA-resa. 

Jag har två timmar på mig för bytet, men igår var planet – just den flighten från Stockholm – 1,5 timma sen, och därför vill jag åka tidigare. Man ska ta sig från en terminal till en annan (med tåg), och dessutom återigen gå genom en säkerhetskontroll, jag har ju gjort det där en gång när SAS-planet till New York blev inställt och jag fick åka via London istället. Det var så på håret att vi hann med den flighten. Jag sitter hellre i loungen i London extratid, istället för att oroa mig för att planet från Stockholm ska gå i tid. Hem bryr jag mig inte, i värsta fall får jag väl sova en natt i London. Det var lite dumt att åka en fredag, det är ju då turisterna väller in till London. 

JAJA, sånt fix i veckan, men prio är att redigera klart, såklart. 

Här är dagens inköp. 



Supercoola byxor, lite sarongaktiga med knyt. Snygga med bara en enkel t-shirt till. 


Fin, eller hur? Den här kan man också knäppa upp och använda som en långskjorta till brallorna. Smart va?





2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Fina kläder! Ja! Kan du åka tidigare så gör det. Hemskt om det strular annars ju!

Åsa Hellberg sa...

Japp, ska ringa om det i morgon.