Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 16 april 2023

Min frissa ska få barn

 Jag har gått till henne snorlänge. Hon vet exakt hur jag vill ha det, för det är ju inte så att jag direkt har ändrat min frisyr de senaste århundradet. 

Jo, förresten, numera (sedan några år) bleker jag breda slingor, det blir mer nyanser i håret då. Och tidigare har jag haft det axellångt, men nu är det kanske 5 cm längre. Jag tog en decimeter förra gången, för två månader sedan, och det var behövligt, men nu vill jag ha det ännu längre igen. Jag har det ju oftast uppsatt, de dagar jag bara är hemma = nästan jämt.

Well, min gravida frisör har rekommenderat två av killarna på salongen, så jag får helt enkelt testa någon av dem. 



Här bättrade jag på nivåerna av D-vitamin idag. Jag tänker göra det hela veckan eftersom vädret ska bli superduper. 

I morgon ska tvättmaskinen gå i 3  tvättar till, sedan är jag klar med allt jag hade med från Fjällbacka, och det nyinköpta som jag alltid tvättar innan jag sätter på mig det. 

I veckan ska jag välja ut vilka OUTFITS jag behöver ha med mig på resan. Eftersom jag har möjlighet att ha 2 x 23 kilo incheckat bagage kan jag ta med massor. Kanske en väska med bara skor och ytterplagg? Fast å andra sidan ska jag bara ha med två par gåskor, och ett par resskor. Det är oerhört skönt att byta skor när man har gått en hel dag, jag ska köpa ett par sulor till så att jag har till båda paren och slipper byta. De är ju exakt likadana, utöver att det skiljer en halv storlek och den halvan är nog bäst om man också går ut senare på dagen. Om det är något som sväller när man (jag) reser så är det mina fötter.

Vi får väl se. 

Jag vet inte var västen är som jag köpte förra resan, den är supertunn i dun och perfekt att ha under jackor om det är kallt. Den måste jag komma ihåg att ta med. 

Det var det. Söndag. Tusen tankar om allt och ingenting. Lite jobb idag, men mest har jag varit ledig den här helgen. 

Väldigt snart läggdags för min del. Tjohoo



Inga kommentarer: