Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 4 april 2023

Min pigghet (100% kosten, det måste vara det)

 håller i sig men kroppen känner sig pigg efter 7 timmar och ibland behöver jag sova ikapp eftersom 7 inte är tillräckligt i det långa loppet, så idag kunde jag somna om och SOVA UT efter att ha vaknat 6.30. Halv elva vaknade jag till sist och nu har jag googlat New York-resor, städat och ska packa, men allra först åka till centrum och sola+handla det jag behöver till resan och ikväll (mina frysta grönsaker är slut.)

I morgon tar jag med mig kokt skinka, sötpotatis, grönsaker och mitt hemmagjorda äppelmos (och frukt, såklart, bananer är grym bilmat) på resan, och ser till att jag verkligen har med mig så att jag blir mätt. Det ger inte så mycket kalorier och det måste jag tänka på, alltså är de kokta grönsakerna perfekta att ha olivolja på. Oljan fastnar i dem och utöver att det ger kalorier är det förbannat gott (TACK OCH LOV).  Jag behöver inte förlora mer i vikt. Det har jag gjort, men det räcker nu. Min gamla kropp är tillbaka, och det får gärna stanna där eftersom mina kläder, mina älskade kläder, sitter perfekt just nu. 

Något gör att mitt eksem verkar (peppar peppar) vända igen, och det kan förstås vara solningen, även om "vanligt solarium" inte ska ha någon effekt på det alls, utan bara de specialsolarium jag gick till och solade bara händer och fötter.  WELL. Något funkar (tror jag igen) och jag är glad så länge det gör det. Jah smörjer mycket för det behöver jag igen, men ändå är det något som känns ... bättre. 

Typ så, en skrivledig dag. Helt galet. På torsdag är det redigering OCH nyproduktion som gäller. Jag vill komma igång och känna hur mycket det är innan jag hälsar på släkten, så jag börjar med jobbet och tar en sväng till mormor och morfar på kyrkogården. Det brukar räcka dag 1, efter en lång bilresa. 



Det kanske ser stökigt ut, men det är bara grejer som ska packas ned 

Typ så, tisdag, en bra dag så här långt. 



Inga kommentarer: