Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 november 2018

Jag har sovit som en kratta,

och det brukar jag göra när jag ska resa dagen efter men den här natten var av någon anledning extra vaken
Kanske för att jag gick i spinn i går när jag fattade att jag inte hade lämnat manus i tid. I min världs finns inte det  på kartan och jag blev lite stressad.

Men nu är det lämnat och jag får helt enkelt ta resten i korrvändan.
Jag sökte ordet sig och hittade typ 500 st och det är väl aningen för många ändå.

Well.
Nu är det jag och Flanagans ett tag. Med början idag, såklart, eftersom den här är en researchresa.
Jag ska vara irriterande frågvis den här gången.
Tjoho och gäsp.