Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 11 november 2018

I kategorin Åsa irriterar sig på.

Är inte det självklart att det är en svår olycka om någon dör? Räcker det inte att skriva att någon dog? Måste svår alltid läggas till?
Jaja.
Det är söndag och jag släpper genast den tanken för att övergå till matematik och moms.

Igår gjorde jag klart allt, räknade ut och skrev upp.
Idag ska det in i systemet.
Det kunde jag kanske ha gjort igår också, men mina ögon jävlades hela dagen och jag insåg att jag faktiskt har tid att dela upp det.
Så idag moms, i morgon jobb och sedan höstfest på förlaget.

Det ska bli kul. Jag har missat varenda fest de senaste åren. Båda vår och höst.
På våren har jag varit med mamma på semester och på hösten har jag jobbat.
Jag fick förslag om biblioteksbesök den här måndagen också, men det kom för sent och jag hade redan gjort min plan för november då.

Nästa vecka – 20 november –  släpps Laholmsflickan.
Jag har en ljudbok- och ebokserbjudande till er då, men jag berättar mer om det inför släppet.
Wohoo.



Inga kommentarer: