Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 1 november 2018

Jag sålde Fårdan till en bilfirma för 74 kronor.


Vad de tänker göra med henne vet jag inte, jag var bara tacksam över att slippa åka till skroten.
Värderingen jag fick på nätet var 6000, men det sjönk som sagt rätt rejält när de såg hur mycket hon hade gått.
Det ligger en likadan på Blocket för 2000 kronor. Den har legat där sedan i september. 
Jag är bara djupt tacksam över att jag hade något att lämna över nycklarna till. Det är dyrt att parkera 2 bilar i min förort.

Sedan åkte jag pendel hem och körde ut Håndan på en tur runt om i söderort. Bredäng, Mälarhöjden och Aspudden där det här fina fiket ligger.

Alltså vilken grej det är med all teknik i nya bilen.
Backkamera till exempel. Jösses vad praktiskt! Och navigation. Det har jag förvisso i mobilen, men på skärmen framför mig blir det ju extra bra. Och all musik, spotify och radio. Jag kommer att kunna lyssna på ljudböcker.
Hurra, jag insåg faktiskt inte hur totalt omodern Fårdan var. 
Men vilken fin bil det har varit. Bara slitage, inget annat. Ett driftsstopp när en drivrem (?) hade gått av men den var också sliten.

Den här bilen ska jag serva så mycket jag kan och har råd med. Det lönar sig i längden.

I morgon MÅSTE jag jobba. Nu har det gått tre dagar där jag bara har tänkt på bilar. Det är dags att ta tag i Sexstrejken som har deadline sista november.
Först av allt måste jag som vanligt strukturera arbetet:
Hur många sidor ska redigeras?
Hur många tror jag att jag klarar per dag?
I första redigeringen klarade jag 10, den takten kommer nog inte att hålla här, men mer om det vet jag i morgon. Det beror på hur mycket det är på varje sida.

Struktur är ju så jäkla viktigt för mig.
Ordning och reda först, sedan kan jag fribejsa i manuset.




4 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Premiärtur?

Åsa Hellberg sa...

Ja, på sätt och vis. Men jag körde ju Jonathan hem när vi hade hämtat bilen igår :)

Eva-Lotta sa...

Alltså när jag kollade inlägget och kommenterade innan fanns bara bilder. Vilken tur jag kollade igen!

Robert W sa...

Köparen kan inte klaga på att du tagit ut ett överpris i alla fall. Men varför just 74 kronor?