Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 14 november 2018

Min nya soffa och jag har flera problem.

Det viktigaste:
Den är BLYTUNG. Jag visste inte det eftersom Ikea kom hit och monterade den, men idag skulle jag flytta den för hantverkaren och jag klarade inte det själv. Det kommer inte att gå att ha en soffa som jag inte kan flytta på.

Den är för hög:
Jag har korta ben och behöver kunna ha fötterna på golvet de gånger jag vill sitta i den och jobba.

Den passar inte riktigt i nya lägenheten.
 Jag trodde ju att jag skulle få en annan och beställde soffan utifrån den.

Jaja. Jag säljer den på Blocket och köper en annan.
Så måste det bli.

Inget jobb idag.
Jag har varit för trött trots 3 timmars sömn mitt på dagen,
Nya tag i morgon.
Tjohooo.

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Dock är det värdelöst med en för lätt soffa, som bara flyttar sig så fort man sätter sig!