Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 30 november 2018

Ledig och ska leta färg.

Köket/vardagsrummet i den nya lägenheten ska målas och idag ska jag välja färg så att jag kan meddela målarfirman vad de ska beställa hem. Just det rummet betalar jag inte själv, utan det gör utflyttande hyresgäst. Jag har kollat om de kan ta sig an jobbet innan jag flyttar in i mitten av januari och tydligen så kan de göra det.
Hurra!
Jag ska fråga om de kan måla sovrummet också. Det får jag ju betala själv i så fall, men det gör jag gärna.

Jag ska också hämta tapeten som jag har beställt till den lilla hallen. Vill öppna paketet och se färgerna så att de passar ihop med väggfärgerna jag vill ha.

Det är det, fredag.
Ikväll ska jag juldekorera, vi får väl se om jag kanske går all in direkt. Det lutar åt det hållet.
Jag älskar jul!

Hoppas att ni får en fin helg!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Det låter som en bra dag🤗