Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 november 2018

Dagens arbetspass klart.

En fröjd jämfört med förra omgången!

Och så fick jag mejl från Familjebostäder.


Hej Åsa

Det stämmer att du har blivit godkänt för Edagränd 11 så det är allt i sin ordning


Känns ju skönt eftersom jag har sagt upp lägenheten här.

Nu ska jag alltså återigen att planera för flytt och hur det rent tekniskt ska gå till vet jag inte än. Det kommer jag att lösa, eftersom jag är bra på just sådant.
Tidigare tänkte jag att en flyttfirma skulle få packa och packa upp också, vi får se hur jag gör. Egentligen är det en rätt bra idé tror jag.
Om de får en ritning på var allt ska stå borde det ju gå rätt smidigt för dem att packa upp.

Under tiden kan väl jag bo på ett spahotell eller något sådant?
Jag lämnar Flanagansmanuset sista december och har ett par veckor ledigt i januari. Något fint för mig själv måste jag ju göra, tänker jag.

Det var det efter en lunch med grädde i såsen.
Om det tycker min mage INTE, trots att den är laktosfri. Men jag hade det i kylskåpet och fy tusan vad gott det är.
Värt en dag av magont.
EN dag, inte fler.



3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Läste ett flytt-tips. Olikfärgade lappar på lådor till olika rum. Det tyckte jag lät bra! Även om jag alltid skrivit Kök, Badrum osv var detta lättare för en flyttfirma tänker jag.

Tant Beige sa...

Spa-hotell lät ju helt underbart. Kör på det! 😊

Åsa Hellberg sa...

Eva-LOtta, tack!!

Tant Beige; eller hur! :)