Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 9 november 2018

Jag har fått två utbetalningar

efter Fårdan.
En för försäkringen jag hade och en från transportstyrelsen på skatten.

Försäkringen kom på en utbetalningsavi från bankgirot, men från Transportstyrelsen fick jag det till mitt företagskonto. Så ytterst märkligt, eller hur?
Nu är det en pyttesumma och den går ju att förklara, men varför dit? Jag har inte någonstans uppgett det, och den står ju på mig inte på firman.
Märkligt.

Det var dagens info.
Nu ska jag strax få köra Håndan igen. Det har jag inte gjort på nästan en vecka eftersom jag knappt har varit utomhus mer än för att handla på Ica som ligger i mitt hus ...
Jag ska till Farsta och signera kontrakt och sedan åka och lämna tillbaka kläder som inte passade.
I Farsta kommer jag inte att ha en butik lika nära som jag har här, alltså får jag planera lite bättre.
Men det känns som ett mindre problem, faktiskt.

Hurra!




Inga kommentarer: