Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 november 2018

Jag vet inte vilken redaktör i ordningen jag är inne på,

men det är slående hur olika de tänker och vill ha texten.
I något fall vill en redaktör lägga till ett ned som i till exempel : hon satte sig ned vid bordet.
Nästa redaktör vill att man tar bort just ned.
Jag gör som de säger, vilket betyder att i vissa böcker sätter man sig,  och i andra sätter man sig ned.

Jag är snart klar med dagens arbete. Satte igång direkt vilket är ett framgångsrikt arbetssätt för mig. Först när jag är klar får jag kolla alla mina sajter som jag vill kolla varje dag.
Nu har jag ätit frukost, har fem sidor kvar och då har jag plöjt 40 idag vilket är snorbra.

I morgon är jag ledig igen, onsdag jobbar jag, och på torsdag åker jag till Borås/Fristad. Sedan jobb lördag söndag, städning måndag, London tisdag onsdag, manusjobb och sedan visning av den här lägenheten på torsdag och så en sista arbetsdag med manuset på fredagen.

Där har ni den, planen för två arbetsveckor.


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Själv sätter jag mig bara vid bordet... eller i soffan.

Åsa Hellberg sa...

Haha, gott så!