Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 16 november 2018

Det blev inget jobbat idag.

Istället har jag sovit igen och varit lite ynklig i min arm efter sprutan igår.
Nu är det inte alls farligt på något sätt, men ont i min gamla problemarm/axel är alltid lite sådär. Men det har varit samma sak med TBE-sprutorna, även om den här nog är ömmare.
Jaja. Det var idag eller i morgon jag skulle vara ledig så ...

Igår tog jag med Jonathan för att titta på sofforna jag vill ha till nya lägenheten. Jag har tittat på dem sedan jag flyttade hit, men här passar de inte alls. Då tittade jag på rosa. Nu vill jag ha bruna.
Fördelen med dem är att de är två (inte en stor hundrakilos) och att man kan sova i dem eftersom sittdynan är hel.
Det är lite bingo.
De är dyra men går att byta överdrag på så de håller i många år framöver.

Och så har jag hittat den exakta bruna färgen som jag vill ha på väggarna i vardagsrummet
I alla fall ser den superfin ut på min dator.
Vi får väl se när jag väl skaffar ett färgprov, men bruna väggar kommer det att bli i alla fall.
Och brun soffa.
Jag tänker inte fega mer. Det är ju bara att måla över den dagen man tröttnar.

Smoked oak från Jotun Lady 



4 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Jag tror på bruna väggar!

Åsa Hellberg sa...

Ja, tror att det blir fint!

Anonym sa...

Väldigt fin färg- inte alla bruna är fina.
Roligt att få fixa nytt.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Sanna!