Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 5 november 2018

MÅNDAG hurra.

Idag ska jag verkligen jobba och satte fart direkt för att vara på banan.
Nu fick jag utprintat en sättning av manuset som är lite annorlunda än den jag har och det funkar, men det vore bättre om jag fick den som min redaktör har satt.

Alltså hoppas jag att hon jobbar idag så att jag kan få den.

Så länge jobbar jag med den jag har och så får jag helt enkelt klippa in det redigerade i den nya filen. Det ska nog gå.

Jag har tio dagar på mig om det går som jag vill.
Det är en del redigering men inte lika mycket större grejer längre.

Igår var jag av någon anledning svintrött, så jag sov mitt på dagen och sedan gjorde jag ingenting egentligen. Började se på 6e säsongen av House of cards, googlade hus eftersom vi var i Johns nybyggda dagen innan.
Typ sådant där tiden flyger samtidigt som kroppen och hjärnan kan förbli hyfsat overksamma.
Bra (oplanerat) ledig dag!

Hoppas att ni får en fin vecka!

PS, vips fick jag manuset. Tjohej, nu åker vi!


Inga kommentarer: