Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 8 januari 2019

Då är soffan såld, jag krävde handpenning den här gången.

Har så många gånger fått höra "Jag tar den, kommer och hämtar i morgon" och så står man där utan köpare eftersom jag är schysst och låter den första ta den.
Well.
Ny taktik.
Nu kommer de och hämtar på fredag eftermiddag kväll, vilket är toppen eftersom jag ju packar det sista i helgen och behöver utrymme till mina kartonger.

Nu står sex kartonger packade som ska till förrådet. Gammalt Trams och julsaker.
Jag åker med det i morgon, innan träningen. I morgon Flex. Det har jag aldrig tränat förut. Ska göra mig lite smidig, förhoppningsvis ...
På torsdag är det gympa igen, sedan inget mer förrän jag har flyttat klart!

Är det någon av er som ser den dokumentära filmen Anders, jag och hans 23 andra kvinnor?
Igenkänningen för mig är total.
Total.
Inte minst hennes (självklara) kontrollbehov och längtan efter att kunna göra honom hel.
Och hans insnurrande i lögner, bortförklaringar, avstängningsförmågan och däremellan ösande av kärlek och bekräftelse.

Tack för att jag slipper vara i det mer.
Jag känner av ångesten när jag ser på programmet (igen vill jag gärna säga. Sett den på SF anytime tidigare)


Inga kommentarer: