Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 31 januari 2019

Jag kan fortfarande inte publicera bilder.

Men ni hittar sådana på Instagram.
Det blir en bild då och då när jag rör på mig, men jag jobbar ju mest.

Jag har bytt hotell. Fick krupp igår och raskt såg jag till att förflytta mig några kilometer till Mogan där det inte är backar, wifi på rummet och superlätt att jobba tack vare det.
Idag har jag fått bildfiler som jag kunde öppna i ett nafs.

Idag tog jag också ett redigt tag i manuset på förmiddagen för att kunna vara ute i några timmar runt lunch. Och så smörjde jag in mig rejält så att jag inte skulle bränna mig.
Nu var det mest moln just då, men det gör inte särskilt mycket. Jag fick min dos, tog ett dopp och simmade ut mina muskler innan jag gick tillbaka till rummet, och nu ska jag skriva klart dagens mål innan middagen 17.45 (idag, annars 18).
Man fick välja sittning mellan 18-19.30 och 20-21.30 och för mig är det självklart med den tidiga tiden.

Jag är helt slut på kvällarna. Igår fick jag kämpa för att vara vaken till 22, för annars vaknar jag så förbenat tidigt. Och mycket riktigt, 4 i morse var jag klarvaken. Sedan somnade jag om till 8.
Nu gäspar jag som tusan men ska hålla mig vaken.
Jag ska snabbt kila till livsmedelsaffären och köpa kaffe och vatten, så att jag kan göra det på rummet.
Vattenkokare finns tack och lov.

Det här hotellet är fantastiskt fint.
Grym service!
Och ALLT fungerar. Tv, varm dusch, hårtork. Allt. På frukosten får man sitta var man vill, på middagen fick jag välja bord som jag kommer att ha varje kväll.
Lunch har jag inte inbakat, men det finns fina poolbarer och jag köpte en toast i en av dem idag. Och kaffe förstås.
Det här kan jag verkligen verkligen att rekommendera!
Alla stora arrangörer har det i sitt program: Cordial Playa.
Jag köpte tre nätter på hotels.com, och så kan man också göra och köpa en flygstol.


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Vad bra att du bytte då! Himla trist med bilderna...