Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 10 januari 2019

Ingen träning idag :(

Jag måste prioritera flytten. Men uppsidan är ju att nästa vecka är jag på plats i Farsta och kan träna igen.
Hurra!

Idag, strax, åker jag med tre kartonger, och fyra sopsäckar med kläder, till lägenheten.
Jag ska hänga upp dem och packa upp skor hade jag tänkt.
Dessutom vill jag tvätta golven, alltså har jag också med mig mopp och hink.
Hur jag ska få in allt i Håndan vet jag inte än ...

Jag är så djupt tacksam för att jag kan för-flytta så här.
Det hade varit groteskt rörigt här annars.
Naturligtvis är det rörigt nu med, det står grejer överallt. Men jag kan beta av det och få iväg en hel del,  bara genom att köra tre-fyra kartonger varje dag.

Nu när målaren är klar är det ju ännu bättre.
Jag tycker peppar peppar inte ens att det är jobbigt.
Tur för mig!

Hej hopp!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Det låter som den perfekta flytten!

Robert W sa...

Ja, att flytta allt på en dag skulle kräva en flyttfirma. Mycket bättre att kunna planera och flytta i någorlunda lugn och ro.

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, verkligen!

Robert; jo då, jag kommer att ha en flyttfirma också. Möblerna klarar jag inte själv.