Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 17 januari 2019

Soffor på ingång.

Iiiiiii

Under tiden ligger jag i sängen. Har beställt hem matvaror på mathem.se vilket jag gör en gång per år kanske. Men jag orkar inte gå ut i morgon igen, jag vill bara vara hemma och pyssla.

Dessutom kommer någon och tittar på mina kranar som ju inte gå att ställa i varmvattenläge. De går bara att få varmvatten om man håller fast kranen åt vänster. Jag trodde att det var barnsäkert, men idag fick jag förklarat för mig att det ska vara så för att det är energisnålt.
Hur kan det vara det, att tvätta en hand i taget, undrar jag? Jag fattar inte hur man tvättar händerna annars.
Han ska i alla fall se om han kan lossa lite på det, men han var lite dryg i telefonen så vi får väl se ...

Det är det enda sucket här faktiskt. Och att elementen är kalla.
Det är 19 grader mitt i rummet, men då har det ju inte varit buskallt ute än.
Jaja, jag får väl skaffa ett extra element i så fall.

Resten är verkligen tippetopp!


NU ÄR DE HÄR!!
Bilder kommer!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Såg på annat ställe att det blev bra! Men kranarna, det låter konstigt!

Anonym sa...

Vad tokig idé att man inte kan få varmt i keanen utan att hålla den. Tur man bor i eget hus 😃 / Meit

Åsa Hellberg sa...

Jag fick tack och lov hjälp med kranarna! :)