Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 20 januari 2019

Det är otroligt irriterande att jag inte kan blogga bilder

direkt från mobilen till bloggen. Grrrr.
Inte kommer jag på varför heller.

Men mitt nya liv i Farsta fortskrider som det är planerat. Igår fick jag hjälp att Jonathan Linnea och hennes syster Moa att få på nya bordsskivan på skrivbordet. Den väger 30 kilo och var i tyngsta laget för att göra det själv.
Vi borrade nya hål, flyttade fästena från den gamla bordsskivan, och nu sitter jag på en av barstolarna och skriver. Meningen är att jag ska stå och jobba, men använda stolarna när jag äter eller kanske har någon här.
Bordsskivan ska också användas från köket eftersom det nästan inte finns avlastningsytor där.
Tröttnar jag på barhöjden är den ju bara att sänka tack vare underredet. Jag är mycket nöjd med den lösningen!

Sedan fick vi på dörrarna på garderoberna och fick upp den nya spegeln på väggen.
Nu återstår bara RÖJ!
Och upp med Mormors lampa, som ska få sitta i vardagsrummet.
Den ger bästa belysningen när man vill ha ljus i hela rummet.

Sedan ska jag ta ned de beiga tjocka gardinerna som sitter uppe nu och istället sätta upp dem jag hade i Årstadal (de sitter fortfarande där, ska dit senare idag) eftersom de silar ljus.
Jag funderar på persienner när vi är  närmare våren, jag tror att de kommer att behövas i det här söderläget.
I Årstadal hade jag hissgardiner, vi får väl se hur jag löser det här.

Så idag röj, men först tvätta i tvättstugan TVÅ trappor ned. Hur lyxigt är inte det?
Min egen tvättmaskin är inte installerad än, men så länge är ju en tvättstuga i huset helt perfekt.

Jag missade premiären av Carmen igår. När vi var klara och jag hade skjutsat hem alla snälla arbetare så var klockan 18 och jag var helt slut. Föreställningen började 19, så det fanns inte en chans att jag skulle hinna.
Well, jag grät inte för det. Jag var för trött.

Tjohoo.
Ps, vill ni se bilder så funkar i alla fall Instagram från min telefon.
Klickan här.





3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Nu är jag inget datasnille, men har du provat att starta om telefonen? Att avinstallera appen och installera igen? Det är störigt när det inte funkar som man vill...

Åsa Hellberg sa...

Tack, jag glömt att testa att stänga av.
Ska kolla det!!

Annika sa...

Jag hade samma problem, men uppdaterade telefonen, och då fungerade det igen :-)