Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 23 januari 2019

Jag kommer att åka bort en vecka för att jobba ostört.

Det är perfekt tajming nu när nästa kortroman ska påbörjas, Sextrejken avslutas och innan jag får tillbaka redigeringen av Flanagans.
Jag ska göra som jag gjorde i somras på Cypern, dela upp arbetet i tre pass om dagen. Det var verkligen superbra.
Målet är att komma hem med 14 000 ord och det är högt satt, men det ska kunna gå.
Då kommer jag att kunna skriva resten veckan efter, och sedan kommer Flanagans tillbaka från Lena.

Struktur, mina vänner, om ni visste vad grym jag är på det.

Men det gäller förstås att mina tre förlag också är med på tåget och tack och lov är de ju det. Kanske för att alla är under samma paraply.

Tre Bonnierförlag. Det är ju rätt mäktigt ändå om man tänker på att jag inte hade skrivit ett ord för tio år sedan.
Jag har varit grym och det hade jag väntat på att få vara i 50 år. Jag visste bara inte att det var skriva jag skulle göra för att få känna mig så.

Nu ska jag slänga kläder i tvättkorgen. Min maskin är fortfarande inte inkopplad så jag har bokat tvättstuga i morgon.
Sommarkläder.
Fattar ni vad min psoriasis ( i ett öra och på hälarna just nu) kommer att jubla om jag har möjlighet att sitta ute och jobba.
Jag måste bara hitta min solhatt.

Tjoho.