Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 januari 2019

Idag är det LämnaTillbakaAllaNycklarDag.

Till gamla lägenheten och garaget, som är två helt olika adresser. Och så ska jag åka till Familjebostäder och registrera nycklarna hit hem.
Idag har jag också betalat flyttfirman så när den här dagen är över är allt med flytten avklarat.
Jag är numera officiellt en farstabo igen.
Hurra!

Jag hade köpt en lampa till mitt sovrum som kom igår. Hade tänkt att den skulle stå på ett litet bord bredvid skrivfåtöljen.
Well.
Ni ser den på byrån. Jämför gärna med den i fönstret.

Nu gör den mig så munter att jag ändå behåller den.
Jag skrattade varje gång jag såg den igår.


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Så skönt att flytten numera är helt överstökad! Bo in dig riktigt nu!