Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 13 januari 2019

Jag tror att jag har koll.



Jag har delat upp kartongerna i förråd och lägenhet.
Sedan har jag skrivit på varje kartong vad som ligger i den, så att det ska bli lättare att packa upp.
Halv fyra däckade jag och sov en timma.

Men:
Alla tavlor och hyllor är nere, hålen spacklade och i sovrummet har jag en vägg som är svagt grå och den duttade jag målarfärg på smålen, haha. Målaren lämnade kvar lite när hon var klar med den och det använde jag nu. 
Doppade tops ...
Där har ni konceptet "Åsa fixar allt."

Sällan som det ska göras, men huvudsaken är ju att det blir fint.

Tyvärr är mina bokhyllor helt slut. 
Jag köpte dem ju begagnade för 50 kr styck när jag flyttade hit, så de var redan lite sköra.
Nu behöver jag ställa sovrumsteven på dem och för det håller de verkligen inte.
Så antingen köper jag nya Billy eller så en likadan Vittsjö som jag monterade till nya vardagsrummet. Fast vit.
Då tror jag att jag har tillräckligt med hyllor för att få upp alla böcker, även om de inte kommer att stå samlat den här gången.

Yes, jag vet, allt behöver inte bli klart på en gång, men då känner ni inte mig.
Allt MÅSTE bli klart snabbt som ögat. Inte bara för att jag är otåliga, utan också för att:

1. Jag behöver börja jobba snarast.
2. Jag behöver lugn, inte stress över att inte allt är uppackat eller att jag inte har RÄTT plats för mina saker.
3. Jag behöver tänka på karaktärer, inte inredning.

Hem som ska "växa fram" är inte min grej. Det är ju också därför jag har planerat så noga. Mätt på ritningar, tänkt på skåp. Flyttat garderober, och återigen mätt, mätt och mätt.

Nu väntar jag bara på sofforna och mitt fina dokumentskåp som jag har köpt till jobbgrejer.

Så fort allt är på plats ska jag tapetsera  min lilla passage. Det ska bli buskul!

En dag kvar.

Äntligen.
Tänk att i övermorgon kväll kan jag TA ETT BAD!!

Ps, dessutom verkar det som om jag har fått en parkeringsplats utanför huset, det törs jag inte ens säga innan det är bekräftat, men jag är etta på listan och den stängdes i torsdags (tror jag).
Iiiii.
200 kr i månaden extra.
Då får Håndan stå ute, men det klarar hon. Hon är ju en bil (jag måste påminna mig om det ibland).



1 kommentar: