Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 januari 2019

Inflyttad, tjohoo

Och tack och lov kunde flyttfirman ta med nycklarna till städfirman. Även denna gång anlitade jag Hemfrid.

Supernöjd!

Vilka trevliga flyttmänniskor. Tillmötesgående, flexibla och vänliga.
Samma kille som ledde arbetet förra flytten gjorde det nu. 

De började 8.00 och var klara med urpackningen i Farsta, 12.50.

Rekommenderas!

Jag började med att ta ett bad, sedan sov jag en timma innan jag började röja.
Som ni ser är jag långt ifrån färdig.
Utom med garderoben.
Jag hade en idé om att använda hallhyllorna (hade en uppe i Årstadal i hallen med mina väskor, den andra stod printern på) att ställa min stora spegel på, så att jag kan få se min fantastiska helfigur ... 
Den satt i sovrummet i gamla lägenheten men för högt för att se under midjan.

I förrförra lägenheten hade jag den stående i hallen på ett gammalt Ikea köksskåp, alltså tänkte jag att det måste funka med mina hatthyllor också.
Och vips hade jag skapat mig en liten walk in closet.
Väskorna står där nere (vet inte om ni kan se det) och som sagt, hela kroppen syns i spegeln. Jag är MER än nöjd med min finurliga lösning. 

Resten är rörigt.
Men jag ska kämpa på.
Idag ska jag bara vara här och pyssla.
Men.
Jag ska också flytta bilen till sin nya parkeringsplats.
Hurra för det.
Jag slipper tänka på städgator och platsen är direkt utanför huset på nedersidan.
Här finns två ingångar. En som vetter åt Farsta strand (det är där min bil ska få stå) och en mot Farsta centrum där de flesta går ut.

Inte för 200 som jag sa, utan 425. Eftersom jag betalade 1500 för garaget i Årstadal känns det ändå okej.

Det var det.
En kopp kaffe till, sedan är jag igång.










5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jag tycker det ser perfekt ut! Du har kommit långt! Och stort Grattis till parkeringsplatsen! Ändå billigt, mot om det är parkeringsautomat och man måste jaga runt efter en plats!

Jessica sa...

Hej Åsa!

Har precis läst ut sista boken om Sonja! Vill bara säga att jag älskar dem! Vilka fantastiska böcker du skrivit!

Tack för många trevliga timmar med Sonja och gänget, saknar dem redan :)

Kram

Jessica

Elisabet Nielsen sa...

Roligt att se att du börjar komma i ordning. Din walk in closet ser verkligen läcker ut!

Åsa Hellberg sa...

Tack Eva-Lotta!

Jessica; tusen tack :)

Elisabet, ja, nu går det undan. Tack!

Simona sa...

Ser fantastiskt ut!