Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 18 januari 2019

Plötsligt kan jag inte lägga in bilder via telefonen,

vet inte varför och just nu har jag heller inte tid att bry mig så mycket.
Dagen går i ett flygande fläng.
Tekniker från familjebostäder var här idag och hjälpte mig massor. Tusen tack för värme i lägenheten, varmvatten i kranen (yes fixat) och upphängning till gardinerna i sovrummet.
Tjoho.

Sedan värmde jag upp min stackars infrusna bil med en tur till Ikea och ikväll mellan 17-21 kommer ett lass med barstolar, en sidobänk, ett soffbord, en skrivfåtölj med pall, och en ny bänkskiva till skrivbordet.
Då vet vi vad jag ska göra i helgen ...
Jag ska locka/kommendera Jonathan att komma hit och hjälpa mig med bordet, klicka i dörrar till garderoberna och kanske med att sätta upp min nya spegel.
Om jag lovar honom att det inte tar mer än en timma kan han förhoppningsvis komma loss.

Ikväll ska jag ligga i mina soffor och titta på På spåret.
Det känns vansinning lyxigt!
Jag vaknade supertidigt idag också och somnade om när jag skulle gå upp, kändes det som. Min sömn släpar helt klart efter.

Så fort Mathem har varit här med min beställning tänker jag lägga mig en stund innan Ikea kommer.
Det är en galet bra plan!

Hoppas att ni får en fin helg!

3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Men det flyter på bra hos dig! Trevlig helg!

Anna Christina sa...

Kul med flytt och lite nytt. Hoppas att du kommer att trivas i nya lägenheten. 😊

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, tack detsamma!!

Ana Christina; tusen tack!