Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 16 januari 2019

Tappat lite koll på dagar,

idag skulle min stora spegel komma men det hade jag glömt och när jag vaknade efter eftermiddagens tupplur hade chauffören ringt.
Nu löste det sig, tack och lov. Spegeln ska jag sätta upp vad det lider. Det är en betongvägg och då gäller det att få det rätt direkt.

Sedan fick jag mejl om lördagens premiär av Carmen på Operan, en biljett jag köpte för evigheter sedan och som jag verkligen hade glömt nu.
Nu sitter en påminnelse på kylskåpet.
Ska bli underbart att höra den igen!

I morgon ska Telia komma och jag TROR att det är klockan 9.
För säkerhets skull ska jag vara duschad och klar klockan 8.
Tyvärr har jag slarvat bort tv-dosan till sovrummet, alltså måste jag beställa en ny. Jag har nog tappat den i golvet tror jag, och sedan hivade jag den väl.
Minnet av detta är borta.
Här är den inte, det vet jag eftersom alla kartonger är uppackade nu.

Sedan ska jag till stan, träffa Bonnier Carlsen på lunch och därefter presentera Sexstrejken för säljkåren.
Mellan 15 och 19 kommer sofforna, så det är pronto hem efter presentationen.
I morgon kväll kan jag ligga i soffan och titta på tv igen.
Känns väldigt lyxigt efter en vecka utan.

Återstår i inköp:
Ny bordsskiva till skrivbordet.
4 barstolar så att jag både kan jobba och äta med gäster vid det.
Bra hylla till resten av böckerna.
Diskmaskin.
Byte till varmluftsugn (via Familjebostäder).
Installation av tvättmaskinen (Familjebostäder).

Där har ni det.

Jag älskar min nya lägenhet!
Det är färre skåp i köket, trots större lägenhet, och nästan inga arbetsytor. Det är därför jag vill ha ett en annan skiva på skrivbordet, för då kan öven köket få tillgång till bordet som kommer att stå nära köksdelen.

Nu ska jag lägga mig.
Håll en tumme för att mina soffor är så fina som jag hoppas på!