Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 16 mars 2019

Jag förstår inte att jag väljer att åka till Ikea en lördag,

tänk vad bakterierna måste flöda när det är så många människor på ett ställe.
Det gjorde jag i alla fall för jag ville ha lampskärmar till mormors gamla lampa, vars glasskärmar var sönder.


Jag köpte mörka skärmar först, men det blev bättre med de här i ljust tyg.

Det var det.
Jag har ätit tidig middag, fläskfilé med cyrrygräddsås och massor med broccoli och gröna ärtor.
Nu ska jag dricka kaffe framför tv:n.

Jag är tokladdad inför morgondagens redigering. Jag har fortfarande ett par karaktärer som jag kan göra som jag vill med nu på slutet.
Väldigt spännande att se vad jag kommer att göra!

Tjoho.

Inga kommentarer: